Path Business Model

mzm.zgwznyxo.175x175-75

Path adalah social media yang baru berdiri di tahun 2010 tepatnya di bulan November, Social media ini adalah jurnal yang mudah untuk dioperasikan dan membuat apa yang sedang kita lakukan dapat dilihat oleh orang lain yang menjadi teman dekat kita.Hingga saat ini sudah sekita dua juta orang yang menggunakan social media ini dan angka ini terus berkembang. Kantor pusat dari social media Path ini terletak di Downtown San Fansisco.

Business model yang dijalankan oleh social media Path ini dapat dijabarkan dengan metode Canvas Business Model :

  • Key Partners :web, mobile providers, operating systems for phone
  • Key activities : server development and software development
  • Key Resources : mobile operating systems, other big social media, servers
  • Value proposition : closer to close friends with limited of number of friends
  • Relationships : account and free of use
  • Channel : Smartphone
  • Customer : everyone with youthful mind and sharing minded people
  • Cost Structure : Server, software, maintenance, employee
  • Revenue Streams : Still in developments as this social media has only been exist for about two years
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s